Preferencje muzyczne w dobie popularności strumieniowego słuchania muzyki

Abstract
Autorzy zastanawiają się, jak w sytuacji coraz powszechniejszego użytkowania i dostępu do usług strumieniowych sprawdzają się badania preferencji muzycznych. Dzisiaj, kiedy każdy słuchacz pozostawia bardzo szczegółowe informacje o sobie  – tylko korzystając z nowych form dystrybucji muzyki  – być może badania preferencji nie są konieczne. Niemniej jednak tego rodzaju badania mogą odpowiedzieć na pytanie, dlaczego słucha się konkretnej muzyki, co stanowić będzie jakościowe wskazanie, bardziej precyzyjne niż mapa stworzona przez algorytm. Słuchając strumieniowo, użytkownik tworzy własny profil, często nieświadomie, a algorytmy przekształcają go w odpowiednie sugestie muzyczne. Robią to w sposób „dyplomatyczny”, dzięki czemu słuchacz ma poczucie dokonywania autonomicznych wyborów. Warto zatem przyjrzeć się działaniu algorytmów i zagrożeniom, jakie ze sobą niosą.
Description
Keywords
Citation
Parus-Jankowska, M., Nożyński, S. (2020). Preferencje muzyczne w dobie popularności strumieniowego słuchania muzyki. Studia Humanistyczne AGH, 19(1), 71-83. https://doi.org/10.7494/human.2020.19.1.71
Belongs to collection