Dynamizm aretologicznego ukierunkowania wychowania moralnego w świetle cnoty cierpliwości hypomone

Abstract
Wychowanie moralne to wielopłaszczyznowe działanie defragmentacji osobowości wychowanka pod względem fizycznym, moralnym i umysłowym. Aby osiągnąć zamierzony cel wychowawczy, koniecznym staje się zatem zastosowanie aretologicznego systemu moralnego w złożonym procesie formacji osoby. Takie działanie uwzględnia bowiem istotną rolę cnoty cierpliwości hypomone, bez której nie możliwe byłoby poddanie władz człowieka wpływowi rozumu i woli. W pełnym zrozumieniu dynamizmu aretologicznego ukierunkowania wychowania moralnego, analiza badawcza skupia się wokół takich zagadnień jak: pojęcie i cel wychowania; osoba jako podmiot i przedmiot wychowania; potrzeba wychowania moralnego oraz zadania, jakie wynikają z tego procesu. Przeprowadzone analizy badawcze prowadzą do konkluzji, że nauka św. Tomasza z Akwinu o cnocie cierpliwości hypomone oraz zastosowanie jego systemu moralnego w praktyce codziennego postępowania ludzkiego, mogą stać się złotą zasadą w dziele chrześcijańskiego wychowania młodego pokolenia Polaków.
Description
Keywords
Citation
Belongs to collection