Przeglądaj według afiliacji "Katolicki Uniwersytet Lubelski Jana Pawła II, Instytut Psychologii"
Wyświetlanie pozycji 1-7 z 7
-
Metody badania ukierunkowań regulacyjnych
(2009)Zgodnie z teorią E.T. Higginsa (1997) ludzie różnią się w zakresie przyjmowanych ukierunkowań regulacyjnych, czyli dominującego systemu samoregulacji. Osoby ukierunkowane promocyjnie mają silnie rozwinięte standardy Ja ... -
Skala samoregulacji promocyjnej i prewencyjnej (SSPP)
(Polskie Stowarzyszenie Psychologii Społecznej, Wydawnictwo Naukowe Scholar, 2013)Artykuł zawiera opis Skali samoregulacji promocyjnej i prewencyjnej (SSPP) – nowego kwestionariusza do diagnozowania nastawienia promocyjnego i prewencyjnego. Nastawienia te różnią się zarówno standardami regulacji (idealnymi ... -
Struktura rozbieżności Ja w zaburzeniach psychicznych
(Stowarzyszenie Psychologia i Architektura we współpracy z Instytutem Psychologii Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza, 2008)This article describes the discrepancies in the self-system in selected types of mental disorders. Analyses rely on E. T. Higgins’ self-discrepancy theory and results of clinically oriented studies inspired by this model ... -
Teoria ukierunkowań regulacyjnych E. Tory Higginsa
(Towarzystwo Naukowe KUL, 2008)Zaproponowana przez E. Tory Higginsa teoria ukierunkowań regulacyjnych, rozróżnia dwie odrębne strategie (systemy) samoregulacji: (1) promocyjne i (2) prewencyjne ukierunkowanie regulacyjne. Pierwsza związana jest z ... -
Wielość Ja w ujęciu poznawczym i dialogowym. Próba integracji podejść
(Polskie Towarzystwo Psychologiczne, 2009)Contemporary personality psychology emphasizes internal complexity of the self and the multiplicity of its components. This can be observed independently in two different theoretical approaches – in cognitive theories of ... -
Wpływ aktywizacji przekonań o własnych możliwościach na proces klasyfikacji
(Wydawnictwo Wyższej Szkoły Bezpieczeństwa, 2012)Niniejszy artykuł przedstawia badanie eksperymentalne z zakresu poznawczej psychologii Ja. Jest on próbą odpowiedzi na pytanie, jak aktywizacja określonego aspektu samowiedzy – Ja możnościowego, wpływa na wykonanie zadania ... -
Wyobraźnia jako przestrzeń dla wewnętrznego dialogu
(Polskie Towarzystwo Psychologiczne, 2008)The article aims at elaborating on the problem of imagery character of internal dialogues described by Hermans’ dialogical self theory. The role of visual imagery and propositional judgments in dialogues with the mental ...