Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorKrzyworzeka, Paweł
dc.date.accessioned2013-04-09T13:37:03Z
dc.date.available2013-04-09T13:37:03Z
dc.date.issued2013-04-09
dc.identifier.urihttp://depot.ceon.pl/handle/123456789/1362
dc.description.abstractW artykule tym twierdzę, że muzea przyjęły ułomną strategię unowocześniania, która skupia się przede wszystkim na wykorzystaniu nowych technologii. Na podstawie analizy współczesnych trendów w zarządzaniu prezentuję alternatywną propozycję podejścia do kierowania nowoczesnym muzeum etnograficznym. W pierwszej części prezentuję wyzwania, jakie niesie ze sobą wykorzystywanie nowoczesnych technologii. Pokazuję również, że obiecującą ścieżką jest wykorzystanie etnograficznych umiejętności prowadzenia wywiadów i obserwacji w celu lepszego poznania oczekiwań i potrzeb interesariuszy muzeów (zwiedzających, pracowników, środowiska naukowego, instytucji finansujących, itd.). Na koniec charakteryzuję dwie podstawowe strategie zarządzania: 1) strategię zorientowaną na rynek; 2) strategię opartą na kluczowych zasobach i kompetencjach. Sugeruję, że ta druga strategia lepiej służy rozwojowi muzealnictwa etnograficznego.pl
dc.description.sponsorshipNarodowe Centrum Naukipl
dc.language.isoplpl
dc.rightsDozwolony użytek
dc.subjectzarządzanie w kulturzepl
dc.subjectbusiness ethnographypl
dc.subjectmuzea etnograficznepl
dc.subjectmuzeapl
dc.subjectzarządzaniepl
dc.subjectetnografiapl
dc.titleMuzea w pogoni za nowoczesnością. O możliwościach wykorzystania etnografii w zarządzaniu i zarządzania w etnografiipl
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/workingPaperpl
dc.contributor.organizationKozminski Universitypl
dc.description.epersonPawel Krzyworzeka


Pliki tej pozycji

Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord

Dozwolony użytek
Korzystanie z tego materiału jest możliwe zgodnie z właściwymi przepisami o dozwolonym użytku lub o innych wyjątkach przewidzianych w przepisach prawa, a korzystanie w szerszym zakresie wymaga uzyskania zgody uprawnionego.