Show simple item record

dc.contributor.authorKrzyworzeka, Paweł
dc.date.accessioned2013-04-09T13:37:03Z
dc.date.available2013-04-09T13:37:03Z
dc.date.issued2013-04-09
dc.identifier.urihttp://depot.ceon.pl/handle/123456789/1362
dc.description.abstractW artykule tym twierdzę, że muzea przyjęły ułomną strategię unowocześniania, która skupia się przede wszystkim na wykorzystaniu nowych technologii. Na podstawie analizy współczesnych trendów w zarządzaniu prezentuję alternatywną propozycję podejścia do kierowania nowoczesnym muzeum etnograficznym. W pierwszej części prezentuję wyzwania, jakie niesie ze sobą wykorzystywanie nowoczesnych technologii. Pokazuję również, że obiecującą ścieżką jest wykorzystanie etnograficznych umiejętności prowadzenia wywiadów i obserwacji w celu lepszego poznania oczekiwań i potrzeb interesariuszy muzeów (zwiedzających, pracowników, środowiska naukowego, instytucji finansujących, itd.). Na koniec charakteryzuję dwie podstawowe strategie zarządzania: 1) strategię zorientowaną na rynek; 2) strategię opartą na kluczowych zasobach i kompetencjach. Sugeruję, że ta druga strategia lepiej służy rozwojowi muzealnictwa etnograficznego.pl
dc.description.sponsorshipNarodowe Centrum Naukipl
dc.language.isoplpl
dc.rightsDozwolony użytek
dc.subjectzarządzanie w kulturzepl
dc.subjectbusiness ethnographypl
dc.subjectmuzea etnograficznepl
dc.subjectmuzeapl
dc.subjectzarządzaniepl
dc.subjectetnografiapl
dc.titleMuzea w pogoni za nowoczesnością. O możliwościach wykorzystania etnografii w zarządzaniu i zarządzania w etnografiipl
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/workingPaperpl
dc.contributor.organizationKozminski Universitypl
dc.description.epersonPawel Krzyworzeka


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Dozwolony użytek
Using this material is possible in accordance with the relevant provisions of fair use or other exceptions provided by law. Other use requires the consent of the holder.