Szukaj
Wyświetlanie pozycji 1-4 z 4
„Czas przemówić” – kampanie społeczne w świecie arabskim
(Ibidem, 2010)
W rozdziale przedstawiono kilka przykładów kampanii społecznych, które w ostatnich latach przeprowadzono w różnych zakątkach szeroko definiowanego świata arabskiego. Starałam się wybrać tylko te najciekawsze, przyjmując ...
Wasta (klientelizm) a rozwój społeczno-gospodarczy w świecie arabskim
(Ibidem, 2010)
Wasta (w literackim języku arabskim wasata) oznacza wstawiennictwo bądź mediację. Pojęcie to obejmuje szeroką gamę działań społecznych. Znaczeniowo najbliższe jest zachodniemu pojęciu klientelizmu, gdyż zakłada istnienie ...
Kulturowe uwarunkowania rozwoju w Azji i Afryce
(Ibidem, 2010)
Problematyka rozwojowa staje się coraz bardziej popularna w Polsce. W edukacji formalnej realizowana jest w szkołach według nowej podstawy programowej, a także poprzez edukację nieformalną przez organizacje pozarządowe. W ...
Mieszkańcy pustyni, miast i wsi, czyli o słowie dom w literackim języku arabskim
(Wydawnictwo Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie, 2010)
Jako podstawa leksykograficzna artykułu posłużył arabski język literacki. Oprócz przestudiowania poszczególnych leksemów znaczących tyle co ‘dom’ w literackim języku arabskim, a mianowicie bayt, dar, manzil i maskan, podjęto ...