Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorBabicka-Wirkus, Anna
dc.date.accessioned2018-04-27T20:53:18Z
dc.date.available2018-04-27T20:53:18Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.issn1505-8808
dc.identifier.urihttps://depot.ceon.pl/handle/123456789/15208
dc.description.abstractThe following article focuses on the normativity of the rituals of resistance at school. It examines thisissue from the perspective of two cultures which clash in the school environment – the dominant culture (school culture) and subordinate culture (street culture). The rituals of resistance have diverse normativity, depending on whether they are tools for maintaining school hegemony or they are supposed to lead to a change in the current order. The article also discusses the typology of students’ rituals of resistance which was developed as a result of comparing M. Czarepaniak-Walczak’s concept of emancipational rose and P. McLaren’s groups of the rituals existing in everyday school life.pl
dc.language.isopl
dc.publisherWydawnictwo Naukowe Dolnośląskiej Szkoły Wyższejpl
dc.rightsUznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne-Bez utworów zależnych 3.0 Polska*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/pl/*
dc.subjectnormatywnośćpl
dc.subjectnormapl
dc.subjectrytuały oporupl
dc.subjectszkołapl
dc.subjectnormativityen
dc.subjectnormen
dc.subjectrituals of resistanceen
dc.subjectschoolen
dc.title(Nie)normatywność rytuałów oporu w szkolepl
dc.typearticlepl
dc.contributor.organizationAkademia Pomorska w Słupskupl


Pliki tej pozycji

Thumbnail
Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord

Uznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne-Bez utworów zależnych 3.0 Polska
Poza zaznaczonymi wyjątkami, licencja tej pozycji opisana jest jako Uznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne-Bez utworów zależnych 3.0 Polska