Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorTarasiewicz, Paweł
dc.date.accessioned2014-04-09T08:17:26Z
dc.date.available2014-04-09T08:17:26Z
dc.date.issued2005
dc.identifier.citationEdukacja a naród, w: Filozofia i edukacja, red. P. Jaroszyński, ks. P. Tarasiewicz, I. Chłodna, Fundacja „Lubelska Szkoła Filozofii Chrześcijańskiej”, Lublin 2005, s. 119-127pl
dc.identifier.urihttps://depot.ceon.pl/handle/123456789/3899
dc.description.abstractEdukacja jako kształtowanie człowieka, wyprowadzanie go ze stanu natury do stanu dojrzałego człowieczeństwa, wymaga proporcjonalnego kontekstu kulturowego, który można odnaleźć ostatecznie jedynie w narodzie. Naród jest bowiem społecznością konieczną dla pełnej aktualizacji osobowych potencjalności człowieka. Każdy człowiek potrzebuje adekwatnych warunków dla własnego rozwoju i takie warunki znajduje jedynie w narodzie. Z próby korelacji edukacji i narodu wynika, że 1) edukacja do pełni człowieczeństwa nie jest możliwa poza społeczeństwem; 2) najbardziej eminentną formą społeczeństwa jest naród; 3) edukacja jest możliwa w pełni tylko w narodzie.pl
dc.language.isoplpl
dc.publisherFundacja „Lubelska Szkoła Filozofii Chrześcijańskiej”pl
dc.rightsCreative Commons Uznanie autorstwa 3.0 Polskapl_PL
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by/3.0/pl/legalcode
dc.subjectosobapl
dc.subjectnaródpl
dc.subjectedukacjapl
dc.titleEdukacja a naródpl
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bookPartpl
dc.contributor.organizationAdler-Aquinas Institute (AAI)
dc.description.epersonPaweł Tarasiewicz
dc.rights.DELETETHISFIELDinfo:eu-repo/semantics/openAccess


Pliki tej pozycji

Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord

Creative Commons Uznanie autorstwa 3.0 Polska
Poza zaznaczonymi wyjątkami, licencja tej pozycji opisana jest jako Creative Commons Uznanie autorstwa 3.0 Polska