dc.contributor.author | Tarasiewicz, Paweł | |
dc.date.accessioned | 2014-04-09T08:17:26Z | |
dc.date.available | 2014-04-09T08:17:26Z | |
dc.date.issued | 2005 | |
dc.identifier.citation | Edukacja a naród, w: Filozofia i edukacja, red. P. Jaroszyński, ks. P. Tarasiewicz, I. Chłodna, Fundacja „Lubelska Szkoła Filozofii Chrześcijańskiej”, Lublin 2005, s. 119-127 | pl |
dc.identifier.uri | https://depot.ceon.pl/handle/123456789/3899 | |
dc.description.abstract | Edukacja jako kształtowanie człowieka, wyprowadzanie go ze stanu natury do stanu dojrzałego człowieczeństwa, wymaga proporcjonalnego kontekstu kulturowego, który można odnaleźć ostatecznie jedynie w narodzie. Naród jest bowiem społecznością konieczną dla pełnej aktualizacji osobowych potencjalności człowieka. Każdy człowiek potrzebuje adekwatnych warunków dla własnego rozwoju i takie warunki znajduje jedynie w narodzie. Z próby korelacji edukacji i narodu wynika, że 1) edukacja do pełni człowieczeństwa nie jest możliwa poza społeczeństwem; 2) najbardziej eminentną formą społeczeństwa jest naród; 3) edukacja jest możliwa w pełni tylko w narodzie. | pl |
dc.language.iso | pl | pl |
dc.publisher | Fundacja „Lubelska Szkoła Filozofii Chrześcijańskiej” | pl |
dc.rights | Creative Commons Uznanie autorstwa 3.0 Polska | pl_PL |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by/3.0/pl/legalcode | |
dc.subject | osoba | pl |
dc.subject | naród | pl |
dc.subject | edukacja | pl |
dc.title | Edukacja a naród | pl |
dc.type | info:eu-repo/semantics/bookPart | pl |
dc.contributor.organization | Adler-Aquinas Institute (AAI) | |
dc.description.eperson | Paweł Tarasiewicz | |
dc.rights.DELETETHISFIELD | info:eu-repo/semantics/openAccess | |