Przeglądaj Artykuły ILP według autora "Kubiński, Piotr"
-
Co wyczytasz pod skórą "Wiedźmina 3"?
Kubiński, Piotr (Korporacja Ha!art, 2015) -
Dystans ironiczny w grach "Wiedźmin" i "Wiedźmin 2: Zabójcy królów"
Kubiński, Piotr (Stowarzyszenie Badaczy Popkultury i Edukacji Popkulturowej "Trickster", 2015)Autor rozdziału przedstawia zjawisko dystansu ironicznego w grach wideo i analizuje jego przykłady w grach "Wiedźmin" i "Wiedźmin 2: Zabójcy Królów". Istotą omawianego tu zabiegu jest wytworzenie w obrębie gry nowego ... -
Gry wideo w świetle narratologii transmedialnej oraz koncepcji światoopowieści (storyworld)
Kubiński, Piotr (Dom Kultury Śródmieście, Warszawa, 2015)The article approaches videogames from the perspective of transmedia narratology. The first part raises the question whether videogames can be treated and analyzed as a medium with a narrative potential, referring briefly ... -
Micropoetics and Video Games, or a Minimalistic Encomium to Short-sightedness
Kubiński, Piotr (Wydział Filologii Polskiej i Klasycznej UAM, 2017) -
Mikropoetyka wobec gier wideo, czyli minimalistyczna pochwała krótkowzroczności
Kubiński, Piotr (Wydział Filologii Polskiej i Klasycznej UAM, 2017)Artykuł wskazuje na potrzebę konstruowania nowej hermeneutyki w obrębie mediów cyfrowych. Według autora odpowiedź na tę potrzebę w obrębie game studies polega na prowadzaniu bliskotekstowych interpretacji, skoncentrowanych ... -
Play It Again, Stanley: Mise en Abyme and Playing with Convention and Narrative in The Stanley Parable
Kubiński, Piotr (Tekstualia, 2017) -
Poe - Gombrowicz. Zbrodnia i parodia
Kubiński, Piotr (Wydawnictwa Uniwersytetu Warszawskiego, 2009) -
Toward a Poetics of Video Games
Kubiński, Piotr (Wydział Filologii Polskiej i Klasycznej UAM, 2016)This article shows how video games fit into the spectrum of poetic inquiry and tackles the question of how the tools of traditional poetological studies can be expanded in the context of digital texts. The author considers ... -
W stronę poetyki gier wideo
Kubiński, Piotr (Wydział Filologii Polskiej i Klasycznej UAM, 2016)Artykuł przedstawia, w jaki sposób gry wideo lokują się w spektrum zainteresowań poetyki, i podejmuje kwestię rozszerzania narzędzi tradycyjnych badań poetologicznych w kontekście tekstowości cyfrowej. Autor podejmuje ... -
Zagraj to jeszcze raz, Stanley. Mise en abyme oraz gra konwencją i narracją w "The Stanley Parable"
Kubiński, Piotr (Wydawnictwo FA-art, 2015) -
Znakowy charakter graficznych interfejsów użytkownika w grach wideo
Kubiński, Piotr (Wydawnictwa Uniwersytetu Warszawskiego, 2013)