Szukaj
Wyświetlanie pozycji 1-10 z 27
Application of Rough Sets for Identyfication of Factors Determining Sold Production of Industry
(Firma Wydawnicza Hard Olsztyn, 2007)
Study On The Influcence Of Advertising Attractiveness On The Purchase Decisions Of Women And Men
(Foundation of International Studies, 2013)
This article attempts to document diff erences in purchase decisions of men and
women. Earlier research has found that they, due to their diff erent upbringing and socialization along with various other social, biological ...
Contemporary data exploration technologies in marketing
(Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego, 2013)
The development of research in the area of neuromarketing and functioning of the human brain lets better get to know consumer behavior. The knowledge about the buyer become more accurate, if ...
Wiedza o kliencie jako kluczowy czynnik sukcesu przedsiębiorstwa inteligentnego
(Oficyna Wydawnicza SGH, 2016)
The application of eye tracking in business
(Wydawnictwo NAKOM, 2014)
Eye tracking is a method of study allowing for the verification of how
humans perceive objects in front of them (e.g. Internet websites on the computer
screen). This method consists in tracking the movement of eyeballs ...
Badanie preferencji wyborczych mieszkańców województwa zachodniopomorskiego przy użyciu zbiorów przybliżonych
(Polskie Stowarzyszenie Zarządzania Wiedzą, 2011)
W artykule przedstawiono niestandardowy sposób badania preferencji wyborczych mieszkańców województwa zachodniopomorskiego. Celem przeprowadzonych badań było ustalenie czym kierują się wyborcy podejmując decyzję o wyborze ...
Metodyka formułowania kwantyfikatorów lingwistycznych w systemach informatycznych zarządzania
(Polskie Stowarzyszenie Zarządzania Wiedzą, 2010)
Współczesne systemy informatyczne charakteryzuje złożoność procedur dotyczących przetwarzania i pozyskiwania danych. Coraz częściej niezbędnymi dla podjęcia decyzji okazują się być informacje wyrażone w formie słownej ...
Eye tracking w badaniach marketingowych
(Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego, 2015)
Eye tracking (okulografia) jest techniką opracowaną już ponad sto lat temu na potrzeby nauk takich jak psychologia czy medycyna. Jednak w ostatnich latach znalazła ona również szerokie zastosowanie w naukach ...
Zastosowanie odcinkowo-liniowego minimodelu do modelowania produkcji sprzedanej przemysłu
(Polskie Stowarzyszenie Zarządzania Wiedzą, 2010)
W artykule przedstawiono nową metodę modelowania zjawisk ekonomicznych. Metoda odcinkowo-liniowego minimodelu szczególnie dobrze nadaje do modelowania zależności ekonomicznych, przy badaniu, których bardzo często można ...
Differences between the method of mini-models and the k-nearest neighbors on example of modeling of unemployment rate in Poland
(WULS Press, 2011)
The paper presents in a possibly reader-friendly way, in the 2D-space, the method of mini-models, which very well suits for modeling economic dependencies, where frequently a part of explanatory variables influencing the ...