Szukaj
Wyświetlanie pozycji 1-6 z 6
Apokalipsa zombie jako karnawał: odczytanie narracji o żywych trupach w kluczu Bachtinowskim
(Ośrodek Badawczy Facta Ficta, 2016)
In the chapter Zombie Apocalypse as A Carnival: Reading Living Dead Narratives in the Bakhtinian Context, Maciej Mikołajski ponders the origin of the zombie discourse. He argues that zombies cannot be derived solely from ...
Les Revenants, czyli francuska odpowiedź na amerykańskie zombie
(Ośrodek Badawczy Facta Ficta, 2016)
In the chapter Les Revenants—A French Response to an American Zombie?, Lidia Prokopowicz presents a discussion of the eponymous TV series Les Revenants (2012-) aimed at analysing and interpreting the production as well as ...
Świat mody — świat zombie, czyli opowieść o Zombie Boyu, modelkach, modelach i nas, konsumentach
(Ośrodek Badawczy Facta Ficta, 2016)
Zombies, much like vampires, are one of the most frequently used figures in popular culture at the dawn of the 21st Century. One can also observe this motif in the fashion industry, where it is based in mechanisms used to ...
Fikcja jako prawda. Referencyjność reportażu ponowoczesnego
(Towarzystwo Studiów Dziennikarskich, 2012)
The article presents a new perspective in studies on fiction in reportage. As a philosophical category, fiction grips more and more areas of postmodern reality and starts to dominate on it, which is extensively described ...
Przednowoczesny obraz świata w ponowoczesnej historiografii. "Nowe Królestwo Grenady" Adama Elbanowskiego wobec zagadnienia faktu i fikcji
(Instytut Kulturoznawstwa Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej, 2014)
Stanowcze rozgraniczenie między faktem a fikcją jest jednym z fundamentów nowoczesnego obrazu świata. Zwycięstwo racjonalizmu i empiryzmu oświeceniowego nad przednowoczesnym systemem rozumowania (przede wszystkim teologią ...
Reportaż w płynnej nowoczesności
(Społeczny Instytut Wydawniczy „Znak”, 2012-03)