Szukaj
Wyświetlanie pozycji 1-10 z 100
What Power Resides in the Mass Media? Typology of Media´s Power – a Proposal
(Belianum, Matej Bel University Press, 2014)
In this article author has taken into consideration the potential meanings of power which
media seem to possess. Understanding the notion of the fourth estate (as media used to be
named) has been connected with distinguished ...
Lokowanie idei w przekazie medialnym jako zaangażowanie w warunkach późnego kapitalizmu
(Towarzystwo Doktorantów UJ, 2013)
Celem artykułu jest analiza zjawiska idea placement (płatnego lokowania idei w przekazie medialnym) w polskich serialach telewizyjnych. Dokonuje on diagnozy tego fenomenu za pomocą teoretyczno-estetycznego pojęcia ...
Kształtowanie tożsamości dzieci we współczesnej przestrzeni medialnej
(„Pedagogium” Wydawnictwo WSH TWP w Szczecinie, 2014)
W prezentowanym tekście podjęto próbę zdefiniowania pojęcia ‘tożsamość’ w kontekście dziecka. W świetle literatury badacze zjawiska wpływu mediów na dzieci podkreślają jego pozytywne, ale też negatywne znaczenie poprzez ...
Prorocy, rozbójnicy i nauczyciele, czyli słów kilka o ruchach utopijnych i walce o sprawiedliwość społeczną w dobie Internetu
(Towarzystwo Doktorantów UJ, 2012)
Mniej więcej trzydzieści lat temu Allan Moore i David Lloyd stworzyli komiks, którego akcja rozgrywa się w Wielkiej Brytanii pod koniec lat dziewięćdziesiątych XX wieku. Nie są to jednak takie lata dziewięćdziesiąte, jakie ...
O nowej przestrzeni edukacyjnej w hybrydowym świecie
(Institute of Social Affairs of the Pedagogical University of Cracow, 2015)
Przestrzeń edukacyjna należy do najważniejszych pojęć w obszarze szeroko
pojmowanej edukacji. Często jest jednak rozumiana nieprecyzyjnie, intuicyjnie.
Rozwój nowych technologii, jak też towarzyszące mu przemiany kulturowe, ...
The World's Most Dynamic Media Market. The Media in India
(Collegium Civitas w Warszawie, 2010)
What is it about India that the world’s greatest media corporations fight so fiercely for influence in that market? According to the World Association of Newspapers, India is the second largest press market in the world, ...
Stosunek obywateli do patologii występujących w lokalnym życiu politycznym na przykładzie tzw. opolskiej Afery Ratuszowej oraz jej wpływ na wynik lokalnych wyborów samorządowych w 2002 i 2006 roku
(2013)
Autor w artykule porusza istotną kwestię wpływu negatywnych zjawisk występujących w sferze publicznej na dwa poziomy aktywności: realny udział obywateli w procesie wyborczym oraz poziom zaufania do władzy, wyrażony m.in. ...
Rola środków społecznego przekazu w orędziach Benedykta XVI
(Katedra Pedagogiki Katolickiej, 2013)
Środki społecznego przekazu przekazują informacje z różnych stron świata zmniejszając go do wymiaru szklanego ekranu. Pełnią zatem rolę w kształtowaniu, a także w zniekształcaniu, świadomości jednostek i zbiorowości, a ...
Kobiety i ich identyfikacje: między sferą prywatną a publiczną [wstęp]
(Szkoła Główna Handlowa, 2013)
Całość składa się z trzech części. W pierwszej części, znalazły się zagadnienia, które w zamierzeniu, stanowią rodzaj wprowadzenia do późniejszych analiz. Anna Kozłowska, prezentuje koncepcję zrównoważonego rozwoju, ...
Konsekwencje kryzysu ekonomicznego w prasie lokalnej i regionalnej na przykładzie mediów szczecińskich
(Wydawnictwo Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej, 2012)
Najdramatyczniejszym działaniem, które może podjąć wydawca gazety w reakcji na kryzys ekonomiczny jest zamknięcie tytułu. Właściciel decyduje się na taki krok, jeśli nie może lub nie chce nadal finansować pisma przynoszącego ...