dc.contributor.author | Cichocka, Marta | |
dc.date.accessioned | 2015-02-09T21:32:35Z | |
dc.date.available | 2015-02-09T21:32:35Z | |
dc.date.issued | 2008 | |
dc.identifier.citation | M. Cichocka, in: "Studia Romanica III", Kraków, Wydawnictwo Naukowe Akademii Pedagogicznej, 2008, pp. 83-95 | pl_PL |
dc.identifier.issn | 1643 - 6520 | |
dc.identifier.uri | https://depot.ceon.pl/handle/123456789/6181 | |
dc.description.abstract | Celem artykułu jest przedstawienie czytelnika w strukturze i odbiorze tzw. nowej powieści historycznej. Rozważania opierają się na teorii dowodzącej podwójnego dialogu zachodzącego w powieści między tekstem a jego intertekstualnym odniesieniem, z jednej strony, a autorem i czytelnikiem – z drugiej. Główna teza określająca powieść jako grę, jako dzieło otwarte na różne lektury, uwarunkowane aktywnością czytelnika, kładzie nacisk na zjawisko wspólnoty tworzenia. | pl_PL |
dc.language.iso | fr | pl_PL |
dc.publisher | Wydawnictwo Naukowe Akademii Pedagogicznej | pl_PL |
dc.rights | Creative Commons Uznanie autorstwa na tych samych warunkach 3.0 Polska | |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-sa/3.0/pl/legalcode | |
dc.subject | Augusto Roa Bastos | pl_PL |
dc.subject | théorie de la réception et de la lecture | pl_PL |
dc.subject | le nouveau roman historique | pl_PL |
dc.subject | le roman historique contemporain | pl_PL |
dc.title | "Le nouveau roman historique: la lecture comme jeu?" | pl_PL |
dc.type | info:eu-repo/semantics/article | pl_PL |
dc.contributor.organization | Uniwersytet Pedagogiczny im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie | pl_PL |
dc.description.eperson | Marta E. Cichocka | |
dc.rights.DELETETHISFIELD | info:eu-repo/semantics/openAccess | |