Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorMikołajczyk, Jacek
dc.date.accessioned2015-06-22T10:19:41Z
dc.date.available2015-06-22T10:19:41Z
dc.date.issued2013
dc.identifier.citationJacek Mikołajczyk, "Szlachetny, straszliwy, nieodparcie fascynujący" - terroryzm jako sztuka życia. Zamach w Bostonie a tradycja rosyjskiego terroryzmu rewolucyjnego, "Anthropos?" 2013, nr 20-21pl_PL
dc.identifier.issn1730-9549
dc.identifier.urihttps://depot.ceon.pl/handle/123456789/7031
dc.description.abstractBy definition, members of terrorist organizations are excluded from the frames of society. Since they do not acknowledge governments, governments do not consider them rightful citizens. On the other hand, a number of members of excluded groups are either being either recruited as terrorists or themselves starting terrorist activities. According to "New York Times" reporters, Tamerlan Tsarnayev, a terrorist responsible for the recent Boston attack, turned to fundamentalism only after being excluded from his boxing club, contradictory to official version according to which he had become fundamentalist when traveling to his native Dagestan and Chechnya. In the history of terrorism, we can find a lot of similar examples of people who decided to join radical circles. In 19th Century's Russia, women were the biggest "excluded" group of the society and many of them chose to team up with revolutionary activists, who tended to consider them as equal to men. Vera Zasulich was the most famous female revolutionary of her time. She was responsible for the terrorist attack on general Trepov, a high official of the Russian government, and many terrorists in Russia and Europe followed her example.pl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.publisherInstytut Nauk o Kulturze i Studiów Interdyscyplinarnych, Uniwersytet Śląskipl_PL
dc.rightsCreative Commons Uznanie autorstwa na tych samych warunkach 3.0 Polska
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-sa/3.0/pl/legalcode
dc.subjectterroryzmpl_PL
dc.subjectspołeczeństwopl_PL
dc.subjectfundamentalizmpl_PL
dc.subjectrewolucja rosyjskapl_PL
dc.subjectBostonpl_PL
dc.title"Szlachetny, straszliwy, nieodparcie fascynujący" - terroryzm jako sztuka życia. Zamach w Bostonie a tradycja rosyjskiego terroryzmu rewolucyjnegopl_PL
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articlepl_PL
dc.contributor.organizationUniwersytet Śląski w Katowicachpl_PL
dc.description.epersonMiłosz Markiewicz
dc.rights.DELETETHISFIELDinfo:eu-repo/semantics/openAccess


Pliki tej pozycji

Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord

Creative Commons Uznanie autorstwa na tych samych warunkach 3.0 Polska
Poza zaznaczonymi wyjątkami, licencja tej pozycji opisana jest jako Creative Commons Uznanie autorstwa na tych samych warunkach 3.0 Polska