Browsing by Author "Gackowski, Tomasz"
Now showing items 1-20 of 35
-
Badania frekwencyjności słów zwierciadłem intencji autora przekazu - o językowym obrazie świata w narracji politycznej i medialnej
Gackowski, Tomasz (Instytut Dziennikarstwa Uniwersytetu Warszawskiego, 2012-11)Książka stanowi próbę udzielanie odpowiedzi na tytułowe pytanie - Dokąd zmierzacie? - medioznawcy, badacze mediów, rekrutujący się z różnych dyscyplin naukowych. Książka prezentuje różne podejścia teoretyczne i metodologiczne, ... -
Bandwagon effect siłą sondażokracji. Po co mediom sondaże w okresie międzywyborczym?
Gackowski, Tomasz (Wydział Dziennikarstwa, Informacji i Bibliologii UW, 2011-07)Bandwagon effect. Po co mediom sondaże w okresie międzywyborczym Sondaże poparcia politycznego stanowią jeden z głównych punktów odniesienia nie tylko w okresie kampanii wyborczej. Opiniotwórcze media sięgają po wyniki ... -
The challenge of delocalised channels - transfrontier television in Poland (char-acteristics, typology and content)
Gackowski, Tomasz (USC Annenberg Press, 2016-03)This article focuses on the so-called delocalized channels (a product of broadcasters registered in other European Union countries that direct their broadcasts to Polish audiences). In recent years, the Polish National ... -
Czy politycy dotrzymują słowa? Obietnice polityków i ich realizacja jako przedmiot badań politologiczno−medioznawczych
Gackowski, Tomasz (Wydział Dziennikarstwa, Informacji i Bibliologii UW, 2011-10)Pytanie o to, czy politycy dotrzymują obietnic składanych obywatelom, jest tak naprawdępytaniem o funkcjonalność demokracji przedstawicielskiej, o poszanowanie przez elity politycznepotrzeb i aspiracji społeczeństwa, ... -
Czy UE przeżyje bez publicznych mediów?
Gackowski, Tomasz (2013-02-14)Ekspertyza wykonana na rzecz II Europejskiego Forum Nowych Idei - 26-28 września 2012 r. - PKPP Lewiatan - dla panelu poświęconego mediom publicznym -
Do politicians keep their word? Political pledges and their redeeming as a research object of political science and media studies
Gackowski, Tomasz (Studia Medioznawcze / Media studies, 2011-10)The question whether politicians keep their promises, in fact, concerns the functioning of representative democracy, respect of political elites for the needs and aspirations of society and, finally, the efficiency of the ... -
Dyskurs audycji publicystycznych w kampanii eurowyborczej 2014 roku – stacje ogólnopolskie a regionalne stacje kablowe
Gackowski, Tomasz (Wydział Dziennikarstwa i Nauk Politycznych UW, 2015-11)Th e aim of this st udy was to examine the quality of Polish public debate on the European Elections: in other words, how current affairs TV programmes (both national and local) tried to explain the complexity of issues ... -
Gackowski T., Zamiast przedmowy. Manipulacja immanentną cechą mediów?, [w:] Gackowski T., Dziedzic J. (red.), Manipulacja w mediach. Media o manipulacji, Seria „Media początku XXI wieku”, Wydawnictwo Aspra-JR, Warszawa 2011, s. 7-17;
Gackowski, Tomasz (Instytut Dziennikarstwa Uniwersytetu Warszawskiego, 2011-10)Książka porusza zagadnienia manipulacji medialnej - jej istoty, zakresu, charakteru. Ponadto publikacja prezentuje różne ujęcia teoretyczne oraz metodologiczne w opisie zjawiska manipulacji w akcie komunikacyjnym -
Grywalizacja debaty publicznej w kampanii wyborczej – w poszukiwaniu nowego paradygmatu komunikacji politycznej
Gackowski, Tomasz; Brylska, Karolina (Wydział Dziennikarstwa, Informacji i Bibliologii, 2016-11)The discussion about mutual relations between the media and politics in democracy is going on for years. One of the key issues in this debate is the impact of media on political choices and political part icipation of ... -
The idea of investor relations in the modern economy: a communication approach
Gackowski, Tomasz (Taylor & Francis, 2017-01-11)The main goal of this article is to present systematic deduction of the idea of Investor Relations (IR) in a communication perspective. I have made a several specific distinctions to introduce the current concept of IR and ... -
The Issue of media studies methodology
Gackowski, Tomasz (Faculty of Journalism and Political Science, 2011-10)This chapter is a response to the full of inspiring reflections in the review of a book published in 2009 –Methods of analyzing image in mass media (ed. T. Gackowski, M. Łączyński), wrote by prof. Wiesław Sonczyk (Method ... -
Jak badać komunikację giełdową? - perspektywa behawioralno-medioznawcza
Gackowski, Tomasz (Oficyna Wydawnicza ASPRA-JR, 2013-12-12)Pierwsza fala fascynacji Internetem i nowymi mediami sieciowymi już opadła. Weszliśmy w etap ich intensywnego stosowania w różnych dziedzinach praktyki społecznej. Zebrane w książce studia przypadków pokazują, jak multimedialna ... -
Konferencja„Tożsamość nauk o mediach ”,czyli medioznawcza polifonia starej−nowej dyscypliny naukowej
Gackowski, Tomasz (Wydział Dziennikarstwa, Informacji i Bibliologii UW, 2012-10)Tekst z jednej strony ma charakter sprawozdania z ogólnopolskiej konferencji medioznawczej Instytutu Dziennikarstwa UW - 21-22 czerwca 2012 r. z drugiej zaś stanowi sumę różnych perspektyw zawartych w wystąpieniach keynote ... -
Krytyka polityczna w memach internetowych – od dekonstrukcji po rekonfigurację
Brylska, Katarzyna; Gackowski, Tomasz (Oficyna Wydawnicza ASPRA-JR, 2017)The direct reference to the social reality in question lies in the nature of memes. This feature of memes seems particularly relevant for political ones, which always contain two components – factual or personal ... -
Listy frekwencyjne dzienników ogólnopolskich w 2008 roku – raport badawczy
Gackowski, Tomasz; Łączyński, Marcin (Wydział Dziennikarstwa, Informacji i Bibliologii UW, 2009-07)W 1972 r. nestor polskiego medioznawstwa prof. Walery Pisarek wydał książkę pt. Frekwencja wyrazów w prasie: wiadomości, komentarze, reportaże. Natomiast nie przeprowadzono analogicznego ba-dania frekwencji wyrazów dla ... -
Marsz "Obudź się Polsko!" w relacjach medialnych
Gackowski, Tomasz; Wasilewski, Jacek (ARC Rynek i Opinia, 2013-03-01)29 września 2012 r. odbyła się w Warszawie manifestacja pod hasłem „Obudź się Polsko". Było to wydarzenie o wielu kontekstach: politycznym, społecznym, medialnym, etycznym itd.Celem niniejszego raportu jest analiza sposobu ... -
Marsz „Obudź się, Polsko!” w relacjach polskich stacji telewizyjnych. Część I: Relacje ciągłe w stacjach informacyjnych
Gackowski, Tomasz; Brylska, Karolina; Wasilewski, Jacek (Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, 2014-09-01)The article presents the results of a study devoted to the methods and manners of covering the march "Wake up Poland (Obudź się Polsko)" (held in Warsaw on 29.09.2012) in the Polish TV news programs. The research has covered ... -
Marsz „Obudź się, Polsko!” w relacjach polskich stacji telewizyjnych. część II : wieczorne serwisy informacyjne
Gackowski, Tomasz; Brylska, Karolina; Wasilewski, Jacek (Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, 2014-12-01)The article presents the results of a study devoted to the methods and manners of covering the march "Wake up Poland (Obudź się Polsko)" (held in Warsaw on 29.09.2012) in the Polish TV news programs. The research has covered ... -
“My Little Pony” in adults' eyes. How do men and women watch cartoons? An eye-tracking experiment
Gackowski, Tomasz; Brylska, Karolina (IEEE, 2017-07-06)This article presents the results of an eye-tracking experiment concerning a part of " My Little Pony " cartoon. The aim of the research was to find out the ways of watching animated auditions for children by adults, and ... -
„Nowe media. Nowe problemy i metody badawcze?” – sprawozdanie i garść refleksji z III Ogólnopolskiej Konferencji Metodologicznej Medioznawców, Warszawa, 22–23 listopada 2012 roku
Gackowski, Tomasz (Wydział Dziennikarstwa, Informacji i Bibliologii UW, 2013-02-14)„Nowe media. Nowe problemy i metody badawcze?” – sprawozdanie i garść refleksji z III Ogólnopolskiej Konferencji Metodologicznej Medioznawców, Warszawa, 22–23 listopada 2012 roku