Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorDziechciarz, Józef
dc.contributor.authorWalesiak, Marek
dc.date.accessioned2013-03-11T09:08:00Z
dc.date.available2013-03-11T09:08:00Z
dc.date.issued1995
dc.identifier.citationDziechciarz, J., Walesiak, M. (1995). Metoda detekcji interakcji (AID) w badaniach marketingowych. Badania Operacyjne i Decyzje, 1, 5-11.
dc.identifier.issn1230-1868
dc.identifier.urihttp://depot.ceon.pl/handle/123456789/1083
dc.description.abstractPodstawową dziedziną badań statystycznej analizy wielowymiarowej są badania marketingowe. Wiele technik statystycznej analizy wielowymiarowej jest praktycznie nieobecnych w badaniach teoretycznych i aplikacjach empirycznych. Dotyczy to analizy dyskryminacyjnej, analizy czynnikowej, skalowania wielowymiarowego, analizy pomiaru łącznego oddziaływania zmiennych (conjoint measurement. conjoint analysis), metody detekcji interakcji (automatic interaction detection - AID) i analizy współwystępowania (correspondence analysis). Niektóre z nich nie mają nawet utrwalonych polskich nazw. Oferta w zakresie technik statystycznej analizy wielowymiarowej musi być znacznie wzbogacona z przeniesieniem akcentów z metod wykorzystujących zmienne mierzone na silnych skalach pomiaru (przedziałowej i ilorazowej) na metody, które posługują się danymi mierzonymi na skalach porządkowych i nominalnych. Celem artykułu jest zaprezentowanie istoty metody detekcji interakcji oraz wskazanie jej potencjalnych zastosowań w badaniach marketingowych.pl
dc.language.isoplpl
dc.publisherOficyna Wydawnicza Politechniki Wrocławskiejpl
dc.rightsDozwolony użytek
dc.subjectbadania marketingowepl
dc.subjectanaliza danychpl
dc.subjectmetoda AIDpl
dc.titleMetoda detekcji interakcji (AID) w badaniach marketingowychpl
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articlepl
dc.contributor.organizationUniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiupl
dc.description.epersonMarek Walesiak


Pliki tej pozycji

Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord

Dozwolony użytek
Korzystanie z tego materiału jest możliwe zgodnie z właściwymi przepisami o dozwolonym użytku lub o innych wyjątkach przewidzianych w przepisach prawa, a korzystanie w szerszym zakresie wymaga uzyskania zgody uprawnionego.