Uczniowie niepełnosprawni intelektualnie jako ofiary i sprawcy agresji rówieśniczej – kontekst edukacyjny
dc.contributor.author | Plichta, Piotr | |
dc.date.accessioned | 2013-03-22T19:14:40Z | |
dc.date.available | 2013-03-22T19:14:40Z | |
dc.date.issued | 2010 | |
dc.identifier.citation | Plichta P. (2010), Uczniowie niepełnosprawni intelektualnie jako ofiary i sprawcy agresji rówieśniczej – kontekst edukacyjny, [w:] Jacek Pyżalski & Erling Roland (red.) Bullying a specjalne potrzeby edukacyjne, Wyższa Szkoła Pedagogiczna w Łodzi/Centrum Badań Behawioralnych Uniwersytetu Stavanger. | pl |
dc.identifier.isbn | 978-83-926719-9-2 | |
dc.identifier.uri | http://depot.ceon.pl/handle/123456789/1249 | |
dc.description.abstract | W artykule „Uczniowie niepełnosprawni intelektualnie jako ofiary i sprawcy agresji rówieśniczej” podjęta jest problematyka ryzyka stania się ofiarą agresji (w tym bullyingu) ze strony pełnosprawnych rówieśników jak również omówione są czynniki sprzyjające pojawianiu się zachowań agresywnych wśród młodzieży z niepełnosprawnością intelektualną. W tekście dyskutowany jest również problem stygmatyzacji i odrzucania uczniów niepełnosprawnych intelektualnie, szczególnie w integracyjnych i ogólnodostępnych formach kształcenia. Zaproponowano praktyczne sposoby ograniczania ryzyka stania się ofiarą agresji rówieśniczej, oparte zarówno na doświadczeniach polskich jak i zagranicznych . | pl |
dc.description.sponsorship | Projekt: ROBUSD „Redukcja przemocy szkolnej - wzmacnianie zróżnicowania" Projekt realizowany w ramach Funduszu Stypendialnego i Szkoleniowego finansowany z tzw. funduszy norweskich ("Norway Grants" i "EEA Grants") Lider projektu: Wyższa Szkoła Pedagogiczna w Łodzi Partner: Uniwersytet w Stavanger, Center for Behavioral Research. Norwegia Czas trwania: marzec 2009 - luty 2011 | pl |
dc.language.iso | pl | pl |
dc.publisher | Wyższa Szkoła Pedagogiczna w Łodzi/University of Stavanger | pl |
dc.relation | info:eu-repo/grantAgreement/EC/FP7/FSS/2008/X/D4/W/0025 | pl |
dc.rights | Dozwolony użytek | |
dc.subject | specjalne potrzeby edukacyjne | pl |
dc.subject | bullying | pl |
dc.subject | agresja rówieśnicza | pl |
dc.subject | wiktymizacja | pl |
dc.subject | niepełnosprawność intelektualna | pl |
dc.subject | upośledzenie umysłowe | pl |
dc.title | Uczniowie niepełnosprawni intelektualnie jako ofiary i sprawcy agresji rówieśniczej – kontekst edukacyjny | pl |
dc.title.alternative | Intellectually Disabled Students as Victims and Perpetrators of Peer-to-peer Aggression – the Educational Context | en |
dc.type | info:eu-repo/semantics/article | pl |
dc.contributor.organization | Wyższa Szkoła Pedagogiczna w Łodzi | pl |
dc.description.eperson | Piotr Plichta |
Pliki tej pozycji
Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach
-
Artykuły / Articles [16165]
Korzystanie z tego materiału jest możliwe zgodnie z właściwymi przepisami o dozwolonym użytku lub o innych wyjątkach przewidzianych w przepisach prawa, a korzystanie w szerszym zakresie wymaga uzyskania zgody uprawnionego.