Show simple item record

dc.contributor.authorPlichta, Piotr
dc.date.accessioned2013-03-22T19:14:40Z
dc.date.available2013-03-22T19:14:40Z
dc.date.issued2010
dc.identifier.citationPlichta P. (2010), Uczniowie niepełnosprawni intelektualnie jako ofiary i sprawcy agresji rówieśniczej – kontekst edukacyjny, [w:] Jacek Pyżalski & Erling Roland (red.) Bullying a specjalne potrzeby edukacyjne, Wyższa Szkoła Pedagogiczna w Łodzi/Centrum Badań Behawioralnych Uniwersytetu Stavanger.pl
dc.identifier.isbn978-83-926719-9-2
dc.identifier.urihttp://depot.ceon.pl/handle/123456789/1249
dc.description.abstractW artykule „Uczniowie niepełnosprawni intelektualnie jako ofiary i sprawcy agresji rówieśniczej” podjęta jest problematyka ryzyka stania się ofiarą agresji (w tym bullyingu) ze strony pełnosprawnych rówieśników jak również omówione są czynniki sprzyjające pojawianiu się zachowań agresywnych wśród młodzieży z niepełnosprawnością intelektualną. W tekście dyskutowany jest również problem stygmatyzacji i odrzucania uczniów niepełnosprawnych intelektualnie, szczególnie w integracyjnych i ogólnodostępnych formach kształcenia. Zaproponowano praktyczne sposoby ograniczania ryzyka stania się ofiarą agresji rówieśniczej, oparte zarówno na doświadczeniach polskich jak i zagranicznych .pl
dc.description.sponsorshipProjekt: ROBUSD „Redukcja przemocy szkolnej - wzmacnianie zróżnicowania" Projekt realizowany w ramach Funduszu Stypendialnego i Szkoleniowego finansowany z tzw. funduszy norweskich ("Norway Grants" i "EEA Grants") Lider projektu: Wyższa Szkoła Pedagogiczna w Łodzi Partner: Uniwersytet w Stavanger, Center for Behavioral Research. Norwegia Czas trwania: marzec 2009 - luty 2011pl
dc.language.isoplpl
dc.publisherWyższa Szkoła Pedagogiczna w Łodzi/University of Stavangerpl
dc.relationinfo:eu-repo/grantAgreement/EC/FP7/FSS/2008/X/D4/W/0025pl
dc.rightsDozwolony użytek
dc.subjectspecjalne potrzeby edukacyjnepl
dc.subjectbullyingpl
dc.subjectagresja rówieśniczapl
dc.subjectwiktymizacjapl
dc.subjectniepełnosprawność intelektualnapl
dc.subjectupośledzenie umysłowepl
dc.titleUczniowie niepełnosprawni intelektualnie jako ofiary i sprawcy agresji rówieśniczej – kontekst edukacyjnypl
dc.title.alternativeIntellectually Disabled Students as Victims and Perpetrators of Peer-to-peer Aggression – the Educational Contexten
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articlepl
dc.contributor.organizationWyższa Szkoła Pedagogiczna w Łodzipl
dc.description.epersonPiotr Plichta


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Dozwolony użytek
Using this material is possible in accordance with the relevant provisions of fair use or other exceptions provided by law. Other use requires the consent of the holder.