Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorPlichta, Piotr
dc.date.accessioned2013-03-22T19:14:40Z
dc.date.available2013-03-22T19:14:40Z
dc.date.issued2010
dc.identifier.citationPlichta P. (2010), Uczniowie niepełnosprawni intelektualnie jako ofiary i sprawcy agresji rówieśniczej – kontekst edukacyjny, [w:] Jacek Pyżalski & Erling Roland (red.) Bullying a specjalne potrzeby edukacyjne, Wyższa Szkoła Pedagogiczna w Łodzi/Centrum Badań Behawioralnych Uniwersytetu Stavanger.pl
dc.identifier.isbn978-83-926719-9-2
dc.identifier.urihttp://depot.ceon.pl/handle/123456789/1249
dc.description.abstractW artykule „Uczniowie niepełnosprawni intelektualnie jako ofiary i sprawcy agresji rówieśniczej” podjęta jest problematyka ryzyka stania się ofiarą agresji (w tym bullyingu) ze strony pełnosprawnych rówieśników jak również omówione są czynniki sprzyjające pojawianiu się zachowań agresywnych wśród młodzieży z niepełnosprawnością intelektualną. W tekście dyskutowany jest również problem stygmatyzacji i odrzucania uczniów niepełnosprawnych intelektualnie, szczególnie w integracyjnych i ogólnodostępnych formach kształcenia. Zaproponowano praktyczne sposoby ograniczania ryzyka stania się ofiarą agresji rówieśniczej, oparte zarówno na doświadczeniach polskich jak i zagranicznych .pl
dc.description.sponsorshipProjekt: ROBUSD „Redukcja przemocy szkolnej - wzmacnianie zróżnicowania" Projekt realizowany w ramach Funduszu Stypendialnego i Szkoleniowego finansowany z tzw. funduszy norweskich ("Norway Grants" i "EEA Grants") Lider projektu: Wyższa Szkoła Pedagogiczna w Łodzi Partner: Uniwersytet w Stavanger, Center for Behavioral Research. Norwegia Czas trwania: marzec 2009 - luty 2011pl
dc.language.isoplpl
dc.publisherWyższa Szkoła Pedagogiczna w Łodzi/University of Stavangerpl
dc.relationinfo:eu-repo/grantAgreement/EC/FP7/FSS/2008/X/D4/W/0025pl
dc.rightsDozwolony użytek
dc.subjectspecjalne potrzeby edukacyjnepl
dc.subjectbullyingpl
dc.subjectagresja rówieśniczapl
dc.subjectwiktymizacjapl
dc.subjectniepełnosprawność intelektualnapl
dc.subjectupośledzenie umysłowepl
dc.titleUczniowie niepełnosprawni intelektualnie jako ofiary i sprawcy agresji rówieśniczej – kontekst edukacyjnypl
dc.title.alternativeIntellectually Disabled Students as Victims and Perpetrators of Peer-to-peer Aggression – the Educational Contexten
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articlepl
dc.contributor.organizationWyższa Szkoła Pedagogiczna w Łodzipl
dc.description.epersonPiotr Plichta


Pliki tej pozycji

Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord

Dozwolony użytek
Korzystanie z tego materiału jest możliwe zgodnie z właściwymi przepisami o dozwolonym użytku lub o innych wyjątkach przewidzianych w przepisach prawa, a korzystanie w szerszym zakresie wymaga uzyskania zgody uprawnionego.