Zaufanie i wiarygodność w komunikacji rynkowej jako podstawa budowania kapitału przedsiębiorstwa
Streszczenie
Celem artykułu jest próba syntezy poglądów przedstawicieli nauki na temat
znaczenia zaufania i wiarygodności w komunikacji rynkowej w procesie budowania
kapitału przedsiębiorstwa. Przeprowadzona analiza literatury przedmiotu
oraz wyników badań wtórnych dotyczących badanego zagadnienia wykazała, że
zaufanie stanowi podstawę tworzenia wiarygodności firmy, co w efekcie przekłada
się na budowanie kapitału przedsiębiorstwa. Celem poznawczym artykułu jest
przedstawienie założeń koncepcji marketingu 3.0 i przykładów jej implementacji
w praktyce biznesowej. Na podstawie studium przypadku globalnego przedsiębiorstwa
produkcyjno-handlowego – Firmy TOMS – dokonano rozpoznania badanego
zjawiska w rzeczywistości gospodarczej. Badania potwierdziły istotną rolę zaufania
i niematerialnych wartości firmy, takich jak reputacja, wiarygodność i relacje
z interesariuszami w procesie budowania kapitału przedsiębiorstwa. Wdrożenie
w praktyce koncepcji marketingu 3.0 przez Firmę TOMS potwierdziło jej zasadność
nie tylko przez korzyści ekonomiczne i rozwój badanego przedsiębiorstwa na
rynku globalnym, ale również, a może przede wszystkim, przez wzrost świadomości,
że firmy muszą być społecznie odpowiedzialne i dążyć do trwałego rozwoju na
rzecz poprawy jakości życia i środowiska. Artykuł mieści się w kategorii studium
przypadku, ma charakter teoretyczno-badawczy i może stanowić punkt wyjścia do
pogłębionych badań empirycznych.
Kolekcje
- Artykuły / Articles [16165]
Korzystanie z tego materiału jest możliwe zgodnie z właściwymi przepisami o dozwolonym użytku lub o innych wyjątkach przewidzianych w przepisach prawa, a korzystanie w szerszym zakresie wymaga uzyskania zgody uprawnionego.