Data Envelopment Analysis (DEA) w szkole ponadgimnazjalnej
Streszczenie
Coraz częściej prawa ekonomii dosięgają również jednostek oświatowych. Dyrektorzy szkół powinni więc podejmować decyzję kierując się różnymi istotnymi przesłankami. Podstawowym problemem występującym przy próbie oceny placówki oświatowej jest jednak odpowiedź na pytanie, jakie kryteria brać pod uwagę, by zapewnić obiektywną ocenę ?
Efektywność należy rozumieć jako stosunek osiągniętych wyników do nieodzownych nakładów, poniesionych w celu uzyskania tych wyników1
. Dla ekonomisty ona wydaje się być najwłaściwszym kryterium. Na efektywność kształcenia można patrzeć z różnych stron, trudno wszakże posiadane informacje objąć kategoriami ekonomicznymi. Powstaje zatemkolejne pytanie, co w szkole jest mierzalnym wynikiem działalności a co nakładem ?
Kolekcje
- Artykuły / Articles [16165]