Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorBabicka-Wirkus, Anna
dc.date.accessioned2020-01-08T10:13:18Z
dc.date.available2020-01-08T10:13:18Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.citationA. Babicka-Wirkus (2018). Kultura szkoły w optyce metafory. "Parezja" nr 2(10), ss.58-70.pl
dc.identifier.issn2353-7914
dc.identifier.urihttps://depot.ceon.pl/handle/123456789/17800
dc.description.abstractIn the article I present the metaphorical perceptions of the school culture which I have found in Maria Dudzikowa’s texts. Selected metaphors, showing the way the school was viewed by the author, I divided into two groups designated by blocking or liber- ating potential. To the metaphorical perceptions of the school culture, which reflect its blocking character, I included the culture of: appearance, avoidance and distrust. In the group of cultures with a liberating potential, there are also perceptions of the school culture as a war and as a culture of laughter. While the school culture is per- ceived as a fortress, contains elements from the blocking and liberating culture and is the most dialectical of the highlighted perceptions.en
dc.language.isopl
dc.publisherWydział Pedagogiki i Psychologii Uniwersytetu w Białymstokupl
dc.rightsUznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne-Bez utworów zależnych 3.0 Polska*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/pl/*
dc.subjectkultura szkołypl
dc.subjectmetaforapl
dc.subjectkultura dominującapl
dc.subjectkultura oporupl
dc.subjectschool cultureen
dc.subjectmetaphoren
dc.subjectdominant cultureen
dc.subjectresistance cultureen
dc.titleKultura szkoły w optyce metaforypl
dc.typearticlepl
dc.contributor.organizationAkademia Pomorska w Słupskupl


Pliki tej pozycji

Thumbnail
Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord

Uznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne-Bez utworów zależnych 3.0 Polska
Poza zaznaczonymi wyjątkami, licencja tej pozycji opisana jest jako Uznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne-Bez utworów zależnych 3.0 Polska