Szukaj
Wyświetlanie pozycji 1-10 z 13
Koncept prawdy w reklamie i wypowiedziach o markach i produktach
(Wydawnictwo LIBRON, 2014)
Artykuł dotyczy konceptu prawdy i prawdziwości (rozumiane jako dwie powiązane ze sobą kategorie) oraz manifestacji i roli tych kategorii w dziedzinie reklamy i komunikacji marek. Temat jest rozpatrywany z perspektywy ...
To przecież normalne. O negocjowaniu obszarów normalności w komunikacji i ich badaniu
(Wydawnictwo LIBRON, 2015)
Tekst zajmuje się zjawiskiem normalności w kontekstach komunikacyjnych, dokładniej mówiąc kwestią, jakie są sposoby negocjowania obszarów tego, co w ramach rzeczywistości komunikacyjnej uchodzi za normalne (oczekiwalne, ...
To (nie) dom? Proces negocjowania normalności na przykładzie komunikacji dotyczących architektury użytkowej
(Wydawnictwo LIBRON, 2012)
Artykuł prezentuje kolejny etap projektu badawczego, który na podstawie pierwszego pilotażowego badania rozwinął się w stronę badania szerszego tematu asymilacji rzeczy nienormalnych w komunikacji. Jako przykładowa scena, ...
Dom i urlop – dwa współzależne koncepty?
(Wydawnictwo LIBRON, 2013)
Artykuł prezentuje wyniki analitycznego połączenia dwóch badań. Zajmuję się tutaj pytaniem, co może nam pokazać analiza porównawcza wybranych wyników, uzyskanych w ramach różnych badań, ale dotyczących podobnych i powiązanych ...
Scenariusze autoprezentacyjne w kulturze polskiej
(Wydawnictwo LIBRON, 2013)
W ramach niniejszego artykułu będą mnie interesowały przede wszystkim scenariusze komunikacyjne mające swoją reprezentację w postaci scenariuszy autoprezentacyjnych, a zatem przestrzeń i możliwości komunikacyjnej ...
Od inżyniera do designera – operacjonalizacja przestrzeni pracy projektowej
(Wydawnictwo LIBRON, 2012)
Niech ten artykuł pozostanie wstępem do dyskusji nad pracą projektową, w której chodzi o podjęcie i zrealizowanie powierzonego zadania, niezależnie od tego, czy mówimy o przemyśle kreatywnym (ang. creative indu- ...
O dwóch dyskursach mówienia o reklamie
(Wydawnictwo LIBRON, 2016)
W niniejszym artykule omawiam dwa zasadniczo różne podejścia do procesu projektowego w ramach działalności reklamowej reprezentowane przez Davida Ogilvy'ego i George'a Loisa. Przytoczone w artykule przykłady przyjmuję jako ...
Pop- i subkulturowa symbolika w reklamie – próba zastosowania kategorii analizy
(Wydawnictwo LIBRON, 2017)
Artykuł zajmuje się obserwacją form i efektów przejęcia symboliki subkulturowej w interdyskursie. Swobodne mieszanie znaków i symboli pochodzących z różnych subkultur i dyskursów oraz ich przeniesienie na poziom interdyskursu ...
Information design – operacjonalizacja przestrzeni badawczej
(Wydawnictwo LIBRON, 2012)
Information design to stosunkowo nowa dziedzina wiedzy oraz przestrzeń badawczo-projektowa, która w literaturze przedmiotu odnosi się przede wszystkim do prezentowania informacji za pośrednictwem grafiki – wizualnych ...
Genisys is Skynet – przemyślenia o współczesnym projektowaniu
(Wydawnictwo LIBRON, 2017)
Przedmiotem niniejszego artykułu jest próba wyłonienia obrazu współczesnej praktyki projektowej wraz z jego systemowymi konsekwencjami. Punktem węzłowym pracy jest próba oceny dokonań projektowych w świetle ...