Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorKozłowska, Dorota
dc.contributor.authorRyszkowski, Wojciech
dc.date.accessioned2015-07-17T09:39:15Z
dc.date.available2015-07-17T09:39:15Z
dc.date.issued2012
dc.identifier.citationKozłowska D., Ryszkowski W., Kompetencje komunikacyjne nauczycieli wychowania fizycznego [w:] (red.) K.J. Sobolewski, Roczniki Naukowe Wyższej Szkoły Wychowania Fizycznego i Turystyki w Białymstoku Nr 8. Dział Wydawnictw i Publikacji WSWFiT w Białymstoku, Białystok 2012, s. 39-46.pl_PL
dc.identifier.issn2081-1063
dc.identifier.urihttps://depot.ceon.pl/handle/123456789/7206
dc.descriptionhttp://www.wswfit.com.pl/site-media/download/wydawnictwa/Roczniki%202012.pdfpl_PL
dc.description.abstractCelem badań była samoocena posiadanych kompetencji komunikacyjnych (spośród 57 zawartych w modelu) nauczycieli wychowania fizycznego. Do realizacji celu zastosowano metodę sondażu diagnostycznego, metodę pedagogiczną. Badania ankietowe przeprowadzono wśród 221 studentów – nauczycieli kierunku WF, studiów II° podczas prelekcji i objaśnienia każdej kompetencji wraz z pokazem przykładów wizualnych. Wyniki badań wykazały, że nauczyciele posiadają kompetencje komunikacyjne na poziomach: dobrym: niespełna ½ badanych; średnim: 1 /4 badanych; bardzo dobrym: powyżej 1 /5 badanych. Potwierdziło się założenie, że najwięcej studentów posiada kompetencje komunikacyjne na poziomie dobrym i średnim. Na najwyższym poziomie badani posiadają: Umiejętność pokazu nauczanych ćwiczeń i sportów (41,18%); na poziomie dobrym: Znajomość i umiejętność posługiwania się właściwą terminologią w nauczaniu (51,58%). Wyniki badań mogą być stosowane do opisu stanowiska pracy nauczyciela i modyfikacji kompetencji nauczyciela wf.pl_PL
dc.description.abstractA purpose of the research was self-evaluation of communication competences (among 57 contained in the model) held by physical education teachers. A diagnostic poll method as well as pedagogical method were applied to accomplish the aim of the study. The survey research was carried out among 221 students – teachers of physical education of second degree master’s studies during a lecture followed by the explanation of each competence accompanied by a display of visual examples. The research results proved that teachers possess communication competences on the following levels: good: less than ½ of the respondents; average: ¼ of the respondents; very good: more than 1 /5 of the respondents. The assumption according to which majority of students hold communication competences on a good and average level has been confirmed. The highest level of the competences among the respondents is held within: The ability to present exercises and sports being taught (41,18%) whereas a good level of the competences is held within: The knowledge and ability to use correct terminology in teaching (51,58%). The research results may be used to describe a job of a teacher and in modification of physical education teacher’s competences. Key words: communication competences, a physical education teacherpl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.publisherDział Wydawnictw i Publikacji Wyższej Szkoły Wychowania Fizycznego i Turystyki w Białymstokupl_PL
dc.rightsCreative Commons Uznanie autorstwa na tych samych warunkach 3.0 Polska
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-sa/3.0/pl/legalcode
dc.subjectkompetencje komunikacyjnepl_PL
dc.subjectnauczyciel wychowania fizycznegopl_PL
dc.titleKompetencje komunikacyjne nauczycieli wychowania fizycznegopl_PL
dc.title.alternativeCOMMUNICATION COMPETENCES OF PHYSICAL EDUCATION TEACHERSpl_PL
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articlepl_PL
dc.contributor.organizationWyższa Szkoła Wychowania Fizycznego i Turystyki w Białymstokupl_PL
dc.contributor.organizationAkademia Wychowania Fizycznego Józefa Piłsudskiego w Warszawiepl_PL
dc.description.epersonDorota Kozłowska
dc.rights.DELETETHISFIELDinfo:eu-repo/semantics/openAccess


Pliki tej pozycji

Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord

Creative Commons Uznanie autorstwa na tych samych warunkach 3.0 Polska
Poza zaznaczonymi wyjątkami, licencja tej pozycji opisana jest jako Creative Commons Uznanie autorstwa na tych samych warunkach 3.0 Polska