dc.contributor.author | Kozłowska, Dorota | |
dc.contributor.author | Ryszkowski, Wojciech | |
dc.date.accessioned | 2015-07-17T09:39:15Z | |
dc.date.available | 2015-07-17T09:39:15Z | |
dc.date.issued | 2012 | |
dc.identifier.citation | Kozłowska D., Ryszkowski W., Kompetencje komunikacyjne nauczycieli wychowania fizycznego [w:] (red.) K.J. Sobolewski, Roczniki Naukowe Wyższej Szkoły Wychowania Fizycznego i Turystyki w Białymstoku Nr 8. Dział Wydawnictw i Publikacji WSWFiT w Białymstoku, Białystok 2012, s. 39-46. | pl_PL |
dc.identifier.issn | 2081-1063 | |
dc.identifier.uri | https://depot.ceon.pl/handle/123456789/7206 | |
dc.description | http://www.wswfit.com.pl/site-media/download/wydawnictwa/Roczniki%202012.pdf | pl_PL |
dc.description.abstract | Celem badań była samoocena posiadanych kompetencji
komunikacyjnych (spośród 57 zawartych w modelu) nauczycieli
wychowania fizycznego. Do realizacji celu zastosowano metodę
sondażu diagnostycznego, metodę pedagogiczną. Badania
ankietowe przeprowadzono wśród 221 studentów – nauczycieli
kierunku WF, studiów II° podczas prelekcji i objaśnienia każdej
kompetencji wraz z pokazem przykładów wizualnych. Wyniki
badań wykazały, że nauczyciele posiadają kompetencje
komunikacyjne na poziomach: dobrym: niespełna ½ badanych;
średnim: 1
/4 badanych; bardzo dobrym: powyżej 1
/5 badanych.
Potwierdziło się założenie, że najwięcej studentów posiada
kompetencje komunikacyjne na poziomie dobrym i średnim. Na
najwyższym poziomie badani posiadają: Umiejętność pokazu
nauczanych ćwiczeń i sportów (41,18%); na poziomie dobrym:
Znajomość i umiejętność posługiwania się właściwą terminologią
w nauczaniu (51,58%). Wyniki badań mogą być stosowane do
opisu stanowiska pracy nauczyciela i modyfikacji kompetencji
nauczyciela wf. | pl_PL |
dc.description.abstract | A purpose of the research was self-evaluation of
communication competences (among 57 contained in the model)
held by physical education teachers. A diagnostic poll method as
well as pedagogical method were applied to accomplish the aim
of the study. The survey research was carried out among 221
students – teachers of physical education of second degree
master’s studies during a lecture followed by the explanation of
each competence accompanied by a display of visual examples.
The research results proved that teachers possess communication
competences on the following levels: good: less than ½ of the
respondents; average: ¼ of the respondents; very good: more than
1
/5 of the respondents. The assumption according to which
majority of students hold communication competences on a good
and average level has been confirmed. The highest level of the
competences among the respondents is held within: The ability to
present exercises and sports being taught (41,18%) whereas a
good level of the competences is held within: The knowledge and
ability to use correct terminology in teaching (51,58%). The
research results may be used to describe a job of a teacher and in
modification of physical education teacher’s competences.
Key words: communication competences, a physical education
teacher | pl_PL |
dc.language.iso | pl | pl_PL |
dc.publisher | Dział Wydawnictw i Publikacji Wyższej Szkoły Wychowania Fizycznego i Turystyki w Białymstoku | pl_PL |
dc.rights | Creative Commons Uznanie autorstwa na tych samych warunkach 3.0 Polska | |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-sa/3.0/pl/legalcode | |
dc.subject | kompetencje komunikacyjne | pl_PL |
dc.subject | nauczyciel wychowania fizycznego | pl_PL |
dc.title | Kompetencje komunikacyjne nauczycieli wychowania fizycznego | pl_PL |
dc.title.alternative | COMMUNICATION COMPETENCES OF PHYSICAL EDUCATION TEACHERS | pl_PL |
dc.type | info:eu-repo/semantics/article | pl_PL |
dc.contributor.organization | Wyższa Szkoła Wychowania Fizycznego i Turystyki w Białymstoku | pl_PL |
dc.contributor.organization | Akademia Wychowania Fizycznego Józefa Piłsudskiego w Warszawie | pl_PL |
dc.description.eperson | Dorota Kozłowska | |
dc.rights.DELETETHISFIELD | info:eu-repo/semantics/openAccess | |