Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorTarnowski, Michał
dc.contributor.authorSieńko-Awierianów, Elżbieta
dc.contributor.authorŁubkowska, Wioletta
dc.date.accessioned2015-11-12T08:48:05Z
dc.date.available2015-11-12T08:48:05Z
dc.date.issued2014
dc.identifier.citationTarnowki M., Sieńko-Awierianów E., Łubkowska W. O potrzebie uwzględniania edukacji regionalnej i krajoznawstwa w procesie kształcenia nauczycieli wychowania fizycznego i animatorów rekreacji ruchowej i ekoturystyki, [w:] red. J. Eider, Turystyka i rekreacja w teorii i praktyce, Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego, Szczecin 2014, s. 44-54.pl_PL
dc.identifier.isbn978-83-7241-952-1
dc.identifier.issn0860-2751
dc.identifier.urihttps://depot.ceon.pl/handle/123456789/7951
dc.description.abstractAmong the inhabitants of Western Pomerania region there is noticed a problem of low identification and lack of connection with the place of birth. Although their regional identity is barely formed. The reason for this situation is the history of the region – such as the Western Pomerania changing ethnic structure, did not take place anywhere in modern Europe. However, in recent years, it can be observed an increase in interest in the past of the city and the region. If you are going to work long term in order to shaping a regional awareness you need to combine the efforts of many institutions. System of education serves a significant role in shaping regional awareness of children and youth. Future teachers and sightseeing animators need to be prepared to that role. It was presumed that knowledge about homeland’s touring attractions is an important indicator of regional identity. Is necessary the presence of leaders with knowledge of the values of the region and sightseeing sentient relationship with his small homeland. Therefore, authors postulate a particular emphasis on the development of perception the geo-tourism in students study program. To sum up, it is postulated to lay a stress on incorporating development of geographic – touristic areas perception in curricula.pl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.publisherWydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiegopl_PL
dc.rightsCreative Commons Uznanie autorstwa na tych samych warunkach 3.0 Polska
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-sa/3.0/pl/legalcode
dc.subjectanimator rekreacji ruchowejpl_PL
dc.subjectnauczyciel wychowania fizycznegopl_PL
dc.subjectkształceniepl_PL
dc.subjectkrajoznawstwopl_PL
dc.subjectedukacja regionalnapl_PL
dc.subjectkultura fizycznapl_PL
dc.titleO potrzebie uwzględniania edukacji regionalnej i krajoznawstwa w procesie kształcenia nauczycieli wychowania fizycznego i animatorów rekreacji ruchowej i ekoturystykipl_PL
dc.title.alternativeAbout the need to take account of regional education and sightseeing in education (study program) physical education teachers and movement recreation and ecotourism animatorspl_PL
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articlepl_PL
dc.contributor.organizationWydział Kultury Fizycznej i Promocji Zdrowia Uniwersytetu Szczecińskiegopl_PL
dc.description.epersonWioletta Łubkowska
dc.rights.DELETETHISFIELDinfo:eu-repo/semantics/openAccess


Pliki tej pozycji

Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord

Creative Commons Uznanie autorstwa na tych samych warunkach 3.0 Polska
Poza zaznaczonymi wyjątkami, licencja tej pozycji opisana jest jako Creative Commons Uznanie autorstwa na tych samych warunkach 3.0 Polska