dc.contributor.author | Kosmalska, Justyna | |
dc.date.accessioned | 2016-04-07T18:49:52Z | |
dc.date.available | 2016-04-07T18:49:52Z | |
dc.date.issued | 2016-04-07 | |
dc.identifier.uri | https://depot.ceon.pl/handle/123456789/9263 | |
dc.description.abstract | W pracy omawiam historię emancypacji kobiet w ramach ceramiki, na przykładzie Niemiec, Anglii, Japonii i Polski. Omawiam podobieństwa i różnice w procesie emancypacji artystek w poszczególnych krajach. Staram się przybliżyć antropologiczne i historyczne uwarunkowania pracy kobiet z gliną – śledzę jak w XX wieku odzyskują dla siebie język artystycznego wyrazu. Badam kwestię problemu jednoznacznego przyporządkowania ceramiki do kategorii sztuki lub rzemiosła. Opisuję szerzej historię polskiej ceramiki w XX wieku jak i po 2000 roku, diagnozując jej obecną sytuację w czym pomagają mi informacje uzyskane w trakcie rozumów z artystami. Analizuję przykłady twórczości ceramiczek, które w pracach odwołują się do swojego problematycznego dziedzictwa i niejednoznacznej pozycji artystycznej. | pl_PL |
dc.language.iso | pl | pl_PL |
dc.rights | Creative Commons Uznanie autorstwa na tych samych warunkach 3.0 Polska | |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-sa/3.0/pl/legalcode | |
dc.subject | studio pottery | pl_PL |
dc.subject | Bauhaus | pl_PL |
dc.subject | rzemiosło | pl_PL |
dc.subject | sztuka | pl_PL |
dc.subject | emancypacja | pl_PL |
dc.subject | feminizm | pl_PL |
dc.subject | artystki | pl_PL |
dc.subject | kobiety | pl_PL |
dc.subject | ceramika | pl_PL |
dc.subject | pozycja kobiet | pl |
dc.title | Pozycja i znaczenie kobiet w XX-wiecznej ceramice — na przykładzie Niemiec, Japonii, Anglii i Polski | pl_PL |
dc.type | info:eu-repo/semantics/masterThesis | pl_PL |
dc.contributor.organization | Instytut Kultury Polskiej | pl_PL |
dc.description.eperson | Aleksander Kmak | |
dc.rights.DELETETHISFIELD | info:eu-repo/semantics/openAccess | |