dc.contributor.author | Makuch, Marta | |
dc.date.accessioned | 2016-04-08T06:26:12Z | |
dc.date.available | 2016-04-08T06:26:12Z | |
dc.date.issued | 2016-04-07 | |
dc.identifier.uri | https://depot.ceon.pl/handle/123456789/9269 | |
dc.description.abstract | Niniejsza praca magisterska jest analizą wydarzeń związanych z protestem wobec pochowania Czesława Miłosza na krakowskiej Skałce w odniesieniu do faz dramatu społecznego Victora Turnera.
Na początku pracy przytoczono inne, kontrowersyjne pochówki sławnych Polaków. W kolejnej części – skandal dotyczący pogrzebu Miłosza przeanalizowano pod kątem teorii Victora Turnera o dramatach społecznych i ich powtarzalności.
W pracy omówiono także zasady funkcjonowania „mowy nienawiści” oraz języka propagandy, jako mechanizmy spajające grupę. Opisane są także podobieństwa i różnice pomiędzy omawianym pogrzebem a wydarzeniami związanymi z tragedią smoleńską z 2010 roku.
Analiza w pracy oparta jest głównie na teorii Victora Turnera oraz codziennych relacjach mediów, komentujących opisywane wydarzenia. | pl_PL |
dc.language.iso | pl | pl_PL |
dc.rights | Creative Commons Uznanie autorstwa 3.0 Polska | |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by/3.0/pl/legalcode | |
dc.subject | Skałka | pl_PL |
dc.subject | zwolennicy | pl_PL |
dc.subject | przeciwnicy | pl_PL |
dc.subject | Miłosz | pl_PL |
dc.subject | dramat społeczny | pl_PL |
dc.title | Pogrzeb Czesława Miłosza w 2004 roku jako dramat społeczny | pl_PL |
dc.type | info:eu-repo/semantics/masterThesis | pl_PL |
dc.contributor.organization | Instytut Kultury Polskiej | pl_PL |
dc.description.eperson | Aleksander Kmak | |
dc.rights.DELETETHISFIELD | info:eu-repo/semantics/openAccess | |