Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorSzymczak, Mateusz
dc.date.accessioned2016-04-14T11:24:04Z
dc.date.available2016-04-14T11:24:04Z
dc.date.issued2016-04-14
dc.identifier.urihttps://depot.ceon.pl/handle/123456789/9339
dc.description.abstractPraca prezentuje propozycję myślenia o politycznym aspekcie dzieła sztuki na przykładzie dwóch obrazów z kultury polskiej XX wieku – filmu „Plac Zbawiciela” w reż. Krzysztofa Krauze i Joanny Kos-Krauze oraz obrazu „Postaci” Wojciecha Fangora. Posługując się wybranymi teoriami współczesnej antropologii (m.in. Judith Butler, Michela Foucault, Hala Fostera i Georgesa Didi-Hubermana), staram się scharakteryzować współczesne pozostałości XX wiecznej konstrukcji faszystowskiego podmiotu oraz dynamikę relacji między spojrzeniem widza a mechanizmem konstruowania reprezentacji.pl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.rightsCreative Commons Uznanie autorstwa 3.0 Polska
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by/3.0/pl/legalcode
dc.subjectkultura wizualnapl_PL
dc.subjectaudiowizualnośćpl_PL
dc.subjectantropologiapl_PL
dc.subjectpolitykapl_PL
dc.subjectobrazpl_PL
dc.title„Postaci” z „Placu Zbawiciela”. Wokół polityczności dzieła sztukipl_PL
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesispl_PL
dc.contributor.organizationInstytut Kultury Polskiejpl_PL
dc.description.epersonAleksander Kmak
dc.rights.DELETETHISFIELDinfo:eu-repo/semantics/openAccess


Pliki tej pozycji

Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord

Creative Commons Uznanie autorstwa 3.0 Polska
Poza zaznaczonymi wyjątkami, licencja tej pozycji opisana jest jako Creative Commons Uznanie autorstwa 3.0 Polska