dc.contributor.author | Szymczak, Mateusz | |
dc.date.accessioned | 2016-04-14T11:24:04Z | |
dc.date.available | 2016-04-14T11:24:04Z | |
dc.date.issued | 2016-04-14 | |
dc.identifier.uri | https://depot.ceon.pl/handle/123456789/9339 | |
dc.description.abstract | Praca prezentuje propozycję myślenia o politycznym aspekcie dzieła sztuki na przykładzie dwóch obrazów z kultury polskiej XX wieku – filmu „Plac Zbawiciela” w reż. Krzysztofa Krauze i Joanny Kos-Krauze oraz obrazu „Postaci” Wojciecha Fangora. Posługując się wybranymi teoriami współczesnej antropologii (m.in. Judith Butler, Michela Foucault, Hala Fostera i Georgesa Didi-Hubermana), staram się scharakteryzować współczesne pozostałości XX wiecznej konstrukcji faszystowskiego podmiotu oraz dynamikę relacji między spojrzeniem widza a mechanizmem konstruowania reprezentacji. | pl_PL |
dc.language.iso | pl | pl_PL |
dc.rights | Creative Commons Uznanie autorstwa 3.0 Polska | |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by/3.0/pl/legalcode | |
dc.subject | kultura wizualna | pl_PL |
dc.subject | audiowizualność | pl_PL |
dc.subject | antropologia | pl_PL |
dc.subject | polityka | pl_PL |
dc.subject | obraz | pl_PL |
dc.title | „Postaci” z „Placu Zbawiciela”. Wokół polityczności dzieła sztuki | pl_PL |
dc.type | info:eu-repo/semantics/masterThesis | pl_PL |
dc.contributor.organization | Instytut Kultury Polskiej | pl_PL |
dc.description.eperson | Aleksander Kmak | |
dc.rights.DELETETHISFIELD | info:eu-repo/semantics/openAccess | |