Szukaj
Wyświetlanie pozycji 1-10 z 26
Zarządzanie wiedzą warunkiem rozwoju przedsiębiorstw przemysłu spożywczego
(Towarzystwo Naukowe Organizacji i Kierownictwa. Stowarzyszenie Wyższej Użyteczności "Dom Organizatora", 2008)
Menedżerowie przedsiębiorstw przemysłu spożywczego często zastanawiają się w jaki sposób zarządzać wiedzą i innowacjami, tak aby jego możliwości wykorzystać optymalnie, jak również tworzyć właściwe warunki dla jego rozwoju. ...
Wykorzystanie analizy scenariuszowej otoczenia w określeniu konkurencyjności sektora przedsiębiorstw przemysłu rolno – spożywczego
(2006)
The paper delineates possible ways of applying scenario analysis techniques to assess competitiveness of companies in the food and the agriculture sector. The first theoretical part of the paper presents methodology of ...
Uwarunkowania i tendencje rozwoju agrobiznesu w Polsce i Unii Europejskiej
(Szkoła Główna Handlowa w Warszawie - Oficyna Wydawnicza, 2006)
W celu zapewnienia prawidłowego funkcjonowania i rozwoju rolnictwa na terenie Unii Europejskiej określono zasady jednolitego funkcjonowania, ochrony i wspierania sektora rolnego w krajach członkowskich. Zasady te nazwano ...
Doskonalenie agrobiznesu w Polsce na konkurencyjnym rynku
(Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie, 2005)
Przedsiębiorstwa sfery agrobiznesu w momencie przystąpienia Polski do Unii Europejskiej stanęły do walki konkurencyjnej z zagranicznymi podmiotami gospodarczym, które od lat doskonale funkcjonują na jej rynku. Najważniejszym ...
Zastosowanie systemów informatycznych i internetu źródłem poprawy pozycji przedsiębiorstw rolno – spożywczych na rynku agrobiznesu
(Katedra Ekonomiki i Organizacji Agrobiznesu Akademii Rolniczej w Lublinie, 2005)
In the preliminary stage of the adaptation of Poland’s economy to EU structural requirements the main emphasis is put on the modernization of Polish agribusiness. The implementation of advanced IT systems is accompanied ...
Wykorzystanie badań i systemu informacji w zarządzaniu marketingowym na przykładzie Krakowskiej Spółdzielni Gastronomicznej
(Wydawnictwo Szkoły Głównej Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie, 2005)
Badanie marketingowe prowadzone w przedsiębiorstwie powinno być według założenia systematycznie zaplanowanym działaniem polegającym na zbieraniu, analizie i przekazywaniu danych dotyczących jego bieżącego funkcjonowania ...
The use of comparative advance of WIG - Food companies
(Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie, 2008)
The aim of this paper was to present the possibilities of comparative advance gaining by chosen WIG-Food indexed companies. It has been considered that comparative advance is a relative measure of company market functioning, ...
Wpływ kompetencji strategicznych kadry menedżerskiej na konkurencyjność i rozwój agrobiznesu
(Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej im. Oskara Langego we Wrocławiu, 2005)
The management strategy is nowadays a decisive factor in an enterprise’s market value. The value of human assets in an enterprise determines its position on the market and directs its development. The strategic congruence ...
The determinants and creation of food industry development strategies
(University of Hradec Kralove, Faculty of Informatics and Management, 2009)
Abstract:
This paper presents the evolution, state and functioning of food industry companies – as an example of the fastest developing sectors of Polish economy. Alike other sectors of market economy, food industry ...
Controlling menedżerski w zarządzaniu przedsiębiorstwem spółdzielczym w kontekście integracji z Unią Europejską
(Towarzystwo Naukowe Organizacji i Kierownictwa Oddział w Lublinie. Wydawnictwo Politechniki Lubelskiej, Lublin 2003, 2003)
Przedsiębiorstwa spółdzielcze zmuszone do sprostania konkurencji w warunkach wolnego rynku powinny przyswoić sobie formy współczesnej przedsiębiorczości takie jak: marketing, controlling, menedżerskie kierowanie i umiejętne ...