Szukaj
Wyświetlanie pozycji 1-10 z 24
Dopuszczalne działania na liczbach w badaniach marketingowych z punktu widzenia skal pomiarowych
(Akademia Ekonomiczna we WrocławiuWydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, 1996)
From the point of view of various scales or measurement, the author considers the following problems of data analysis in marketing research: a) transformation of scales of measurement, b) normalization of values of variables.
Conjoint measurement w analizie danych marketingowych
(Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, 1997)
The paper presents methodological aspects of conjoint measurement and applications or the method in marketing data analysis. In the final part of the paper a numerical example or metric conjoint analysis is discussed. We ...
Przegląd zastosowań metod klasyfikacji i porządkowania liniowego w rozwiązywaniu problemów marketingowych
(Główny Urząd Statystyczny i Polskie Towarzystwo Statystyczne, 1993)
W artykule przedstawiono przegląd zastosowań metod klasyfikacji i porządkowania liniowego w rozwiązywaniu konkretnych problemów marketingowych.
An Application of Conjoint Analysis for Preference Measurement
(Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, 1999)
The application of the conjoint analysis to the choice of study major problems is discussed. Bach course is described by five variables: advice from parents, teachers, and mends; fashion; degree of course difficulty; ...
Wykorzystanie analizy czynnikowej w badaniach marketingowych
(Oficyna Wydawnicza Politechniki Wrocławskiej, 1997)
Omówiono ideę i typowe zastosowania analizy czynnikowej w rozwiązywaniu problemów marketingowych. Przedstawiono jej znaczenie w określaniu pozycji danego produktu na rynku w stosunku do produktów konkurencyjnych (na ...
Strategie postępowania w badaniach statystycznych w przypadku zbioru zmiennych mierzonych na skalach różnego typu
(Oficyna Wydawnicza Politechniki Wrocławskiej, 1993)
Omówiono strategie postępowania w badaniach statystycznych w przypadku zbioru zmiennych mierzonych na skalach różnego typu w odniesieniu do zagadnień klasyfikacji i porządkowania liniowego. Zwrócono uwagę na strategię, ...
Pomiar efektów oddziaływania czynników na wyróżnione zjawisko ekonomiczne
(Oficyna Wydawnicza Politechniki Wrocławskiej, 1993)
W pracy omówiono metodę opartą na rachunku różniczkowym i całkowym, służącą do oceny wpływu czynników na wyróżnione zjawisko ekonomiczne. Ukazano związki tej metody ze znanymi z literatury statystyczno-ekonometrycznej ...
Zagadnienie oceny podobieństwa zbioru obiektów w czasie w syntetycznych badaniach porównawczych
(Główny Urząd Statystyczny, 1993)
Ocenę podobieństwa zbioru obiektów w czasie w syntetycznych badaniach porównawczych przeprowadza· się na podstawie wartości cech syntetycznych. W pracy proponuje się dwa mierniki podobieństwa zbioru obiektów w czasie. ...
Metoda detekcji interakcji (AID) w badaniach marketingowych
(Oficyna Wydawnicza Politechniki Wrocławskiej, 1995)
Podstawową dziedziną badań statystycznej analizy wielowymiarowej są badania marketingowe. Wiele technik statystycznej analizy wielowymiarowej jest praktycznie nieobecnych w badaniach teoretycznych i aplikacjach empirycznych. ...
Distance Measure for Ordinal Data
(Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, 1999)
The study considers the problem of construction measures of similarity for ordinal data. The ordinal character of the data required the application of a specific measure of the object’s distance. Walesiak (1993, p. 44–45), ...